DuminicĂ, 12 Februarie 2012
Prima pagină | Despre site | Forum | Contact
Concluziile experților OMS privind consumul de grăsimi Listeaza E-mail
01 Aprilie 2010
oil.jpgExperții OMS și FAO au analizat cu atenție rezultatele cercetărilor din ultimii 15 ani în aria grăsimilor, acizilor grași și a legăturii acestora cu sănătatea. Documentul 'Interim Summary of Conclusions and Dietary Recommendations on Total Fat & Fatty Acids' vine ca urmare a unei reuniuni a experților WHO și FAO în care s-au analizat cu atenție rezultatele cercetărilor din ultimii 15 ani în aria grăsimilor, acizilor grași și a legăturii acestora cu sănătatea. În acest document, experții reuniți ai WHO și FAO fac următoarele recomandări: limitarea consumului de grăsimi saturate la 20 g/ zi și înlocuirea grăsimilor saturate cu grăsimile polinesaturate cu scopul prevenirii riscului apariției bolilor cardiovasculare; reducerea consumului de grăsimi trans și creșterea consumului de grăsimi polinesaturate și polinesaturate esențiale la 25 g/ zi.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății și FAO, grăsimile esențiale sunt vitale organismului nostru, însă acesta nu le poate sintetiza și prin urmare trebuie introduse în organism prin intermediul consumului de alimente . Aceste grăsimi au rol în dezvoltarea organismului, în regenerarea acestuia și în menținerea stării de sănătate. Există două grăsimi esențiale: acidul alfa-linoleic (ALA) - acid gras polinesaturat din grupul Omega 3 și acidul linoleic (LA) - acid gras polinesaturat din grupul Omega 6. Aceste grăsimi esențiale se regăsesc în categorii de alimente precum semințele oleaginoase, uleiurile vegetale (de floarea-soarelui, de rapiță) și în produsele care le conțin, cum ar fi unele margarine tartinabile.

Conform datelor oferite de Organizația Mondială a Sănătății, cei mai mulți oameni consideră că grăsimile din alimentație implică în mod obligatoriu și creșterea în greutate. Experții instituției subliniază faptul că trebuie realizat un echilibru între alimentele consumate și necesarul energetic al fiecărei persoane, luând în considerare nivelul de activitate zilnică desfășurată./Agerpres/

Acest articol a fost citit de 1195 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
Meniu
Prima pagină
Știri medicale Știri generale Noutăți științifice Sănătate publică
Noutăți farmaceutice
Rezidențiat 2011
Terapii complementare Homeopatie Gemoterapie
Educație medicală
Conferințe EMC
Cursuri EMC
Conferințe internaționale
Examene
Resurse medicale
Lucrări științifice
Legislație medicală
Lista medicamentelor compensate și gratuite
Linkuri
Accesibil utilizatorilor înregistrați

www.postamedicala.ro vă trimite de două ori pe săptămână înștiințare gratuită prin e-mail despre toate noutațile apărute.

Medicamente compensate
Lista medicamentelor compensate din 1 ianuarie 2011(Ordinul CNAS 1103/29.12.2010):
Cartea de oaspeți
Vă invităm să semnați cartea de oaspeți postamedicala.ro

Știri generale
Noutăți științifice
Sănătate publică