|
Comprimate cu Omega 3 pentru reducerea riscului de cancer colorectal |
|
|
|
20 Martie 2010 |
Administrarea unor comprimate conținând o formă de Omega 3, o grăsime 'bună' prezentă în peștele gras, permite reducerea numărului de polipi cu risc la persoanele predispuse să facă un cancer colorectal, arată un studiu publicat joi în revista britanică de specialitate 'Gut'. Studiul a fost realizat pe circa 50 de pacienți care au moștenit o predispoziție genetică să dezvolte un mare număr de polipi și răni susceptibile să ducă la un cancer. Pacienții,
care sufereau de 'polipoză adenomatoasă de familie' (PAF/FAP), suferiseră deja intervenții chirurgicale de extirpare a unei părți de colon, pentru reducerea riscului ridicat de cancer. O parte dintre ei a primit 2 g pe zi dintr-o formă de omega, numită EPA (acid eicosapentanenodic), iar cealaltă, un medicament placebo
.
După șase luni, numărul polipilor la pacienții care luaseră comprimatele placebo a crescut cu 10%, în timp ce, la cei tratați cu comprimate omega 3 EPA, a scăzut cu 12%, diferența între cele două grupuri fiind de 22%. Este un rezultat semnificativ, subliniază autorii studiului. În plus, mărimea polipilor a scăzut cu peste 12,5% la grupul tratat, în timp ce, la cel care a luat medicamentul placebo, a crescut cu 17%, diferența fiind de aproape 30%.
Rezultatele sunt asemănătoare cu cele obținute prin administrarea Celebrex, medicament folosit pentru reducerea creșterii polipilor la pacienții afectați de această patologie (FAP). Totuși, utilizarea acestui medicament anti-inflamator a avut efecte cardiovasculare nedorite la pacienții vârstnici. În schimb, comprimatele cu Omega 3 au fost bine tolerate de pacienți, spun medicii./Agerpres/
Acest articol a fost citit de 1448 ori.
|