|
Cofeina în exces ar putea fi dăunătoare tumorilor canceroase |
|
|
|
03 Noiembrie 2008 |
Un consum crescut de cofeină poate stimula cu aproape 70% dezvoltarea tumorilor canceroase mari, potrivit unui studiu al cercetătorilor de la universitățile Harvard și Tokyo Woman's Medical. Rezultatele studiului arată că mai mult de patru cești de cafea pe zi cresc riscul de a face cancer și că un consum mare de băuturi cofeinizate
ajută tumorile mai mari de doi centimetri să se dezvolte.
Cercetătorii au descoperit că femeile care consumă multe băuturi cofeinizate au un risc mai mare cu 68% de a se îmbolnăvi de cancer de sân. Studiile nu au arătat exact în ce mod influențează cofeina dezvoltarea tumorilor canceroase, însă oamenii de știință sunt de părere că o cantitate prea mare influențează creșterea tumorilor.
Studiul, efectuat timp de 10 ani, a implicat aproape 40.000 de femei de peste 45 de ani. Acestea au dat cercetătorilor detalii cu privire la dieta lor, inclusiv câtă cofeină consumă în mod regulat. În timpul studiului, peste 1.100 dintre subiecți s-au îmbolnăvit de cancer la sân.
Studii anterioare au arătat că prea multă cofeină crește riscul unei pierderi de sarcină. De asemenea, în urmă cu câteva luni, mai multe organizații de sănătate au tras un semnal de alarmă privind numărul tot mai mare al elevilor care devin dependenți de băuturile energizante, care conțin de nouă ori mai multă cofeină decât o ceașcă de cafea.
Acest articol a fost citit de 1765 ori.
|