|
Ciocolata este bună pentru femeile însărcinate |
|
|
|
16 Mai 2008 |
Consumul cotidian de ciocolată neagră are efecte
benefice pentru femeile gravide și protejează organismul împotriva
hipertensiunii arteriale, conform unui nou studiu american. Prin consumul unei
ciocolate de bună calitate riscul de a suferi de complicații asociate
hipertensiunii arteriale și luării în greutate la femeile gravide este foarte
mult diminuat, conform doctorului Elizabeth Triche
de la Universitatea Yale. Studiul ce a fost
realizat pe un eșantion reprezentativ de 2.291 de femei între anii 1996 și
2000, va fi publicat în numărul pe luna mai al revistei Epidemiology
. Metoda
orginală folosită de realizatorii acestui studiu implică evaluarea consumului
de ciocolată la femeile însărcinate și urmărirea efectelor teobrominei, un
alcaloid conținut în boabele de cacao în proporție de 1,5-3%. Acest compus
chimic din ciocolată, prezent în special în ciocolata neagră, are importante
virtuți diuretice, stimulează funcționarea inimii și are efecte
vasodilatatoare. De asemenea, conținutul de magneziu al ciocolatei este benefic
pentru persoanele care suferă de hipertensiune iar flavonoizii din ciocolată au
un puternic efect antioxidant. În funcție de tipul de ciocolată concentrația de
teobromină poate varia între 0,15% și 0,46%, procentul mai ridicat regăsindu-se
în ciocolata neagră sau amăruie. Rompres/
Acest articol a fost citit de 1895 ori.
|