|
Cerealele integrale reduc riscurile de accidente vasculare |
|
|
|
23 Februarie 2011 |
După un studiu îndelungat, nutriționiști scoțieni de la Universitatea Aberdeen au ajuns la concluzia că produsele alimentare din cereale integrale contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare. Oamenii de știință recomandă în special consumul de pâine din cereale integrale și terciurile de orez și ovăz, deoarece aceste alimente au un efect similar cu cel al metodelor de profilaxie a accidentelor vasculare cerebrale: fibrele contribuie nu doar la scăderea
nivelului de colesterol în sânge, ci și îmbunătățesc starea de sănătate a tractului gastro-intestinal, normalizând implicit tensiunea arterială.
Ei își bazează concluziile pe un studiu ce a implicat aproximativ 200 de voluntari, dintre care o parte a consumat câte 15-20 grame de cereale integrale de trei ori pe zi. Rezultatele au arătat că persoanele care au consumat produse din cereale integrale au înregistrat o scădere a tensiunii arteriale, în cazul acestora riscul de accidente vasculare cerebrale scăzând cu 25%, iar cel de atac de cord - cu 15%.
Acest articol a fost citit de 731 ori.
|