|
Cel puțin 25% dintre britanice consumă prea mult alcool |
|
|
|
31 Decembrie 2007 |
Cel puțin 25% dintre femeile din
Marea Britanie consumă mai mult alcool decât este recomandat pentru menținerea
sănătății, conform unui nou studiu. Potrivit studiului, realizat de Oficiul
guvernamental pentru statistici naționale, milioane de britanici consumă mai
mult alcool decât cred, întrucât estimările privind tăria băuturilor nu au fost
actualizate. Un pahar de vin, care a fost
mereu contabilizat sub forma unei
unități de alcool, ar trebui de fapt să reprezinte două unități. Efectul
actualizării este mai mare pentru femei, întrucât majoritatea estimărilor
privind alcoolul implică vinul. Vinul reprezintă 20% din totalul băuturilor
alcoolice consumate de bărbați, însă procentul crește la peste 40% în cazul
femeilor
. Sub vechea metodă de măsurare, aproximativ 14% dintre femeile cu
vârste între 25 și 65 de ani consumau alcool peste limita recomandată de 14
unități pe săptămână. Potrivit noilor estimări, cel puțin 25% depășesc această
limită. Pentru a nu intra în această categorie, o femeie trebuie acum să
consume maximum două pahare de vin pe zi. Potrivit autorilor studiului, cele
mai multe dintre femeile care consumă alcool peste limită sunt cele cu venituri
mari și cu un statut profesional înalt. Printre motivele pentru care vechile
metode de estimări au devenit inexacte se numără paharele mai mari de vin
folosite în baruri, restaurante și case, cât și creșterea concentrației de
alcool. În urmă cu 30 de ani, vinul conținea aproximativ 9% alcool. Acum,
această concentrație se situează în medie la 14%./Rompres/
Acest articol a fost citit de 1825 ori.
|