|
Ce obiceiuri determină în timp creșterea în greutate |
|
|
|
21 Iulie 2011 |
Micile schimbări în regimul alimentar, așa cum ar fi consumul unei cantități puțin mai mari de cartofi prăjiți în fiecare zi în detrimentul legumelor, pot avea un impact uriaș pe termen lung în ceea ce privește supraponderabilitatea și chiar obezitatea, conform unui nou studiu publicat de New England Journal of Medicine. "Un adult normal se îngrașă în medie pe an cu 450 de grame, însă având în vedere faptul că această creștere în greutate se produce gradual,
de-a lungul întregului an, este dificil pentru medici și nutriționiști să stabilească cu exactitate cauzele sale", explică Dr. Dariush Mozaffarian, profesor de epidemiologie la Facultatea de Medicină din cadrul Universității Harvard (Massachusetts), coordonatorul acestui studiu.
Alături de colegii săi, el a încercat să determine impactul micilor variații cotidiene de alimentație, combinate cu multipli factori ce țin de stilul de viață, asupra procesului de îngrășare, așa cum ar fi exercițiile fizice sau somnul
.
În cadrul studiului au fost observate trei grupuri distincte însumând 120.000 de voluntari, bărbați și femei, pe perioade de câte 4 ani și apoi pe încă 20 de ani. Toate cele trei grupuri erau formate din persoane care la începutul studiului aveau greutate normală și nu sufereau de nicio maladie cronică. Majoritatea participanților s-au îngrășat în medie, în 4 ani, cu 1,52 kilograme și respectiv cu 7,62 kilograme după 20 de ani.
Studiul indică și faptul că cea mai importantă creștere în greutate poate fi legată de o creștere a consumului cotidian de chipsuri și cartofi prăjiți, de băuturi cu zahăr, carne și mezeluri. De cealaltă parte, un consum cotidian bazat pe fructe, legume, cereale și iaurturi a dus la scăderea în greutate. De asemenea, persoanele care dorm între 6 și 8 ore pe noapte se îngrașă mai puțin decât cele care dorm peste 8 ore.
Acest articol a fost citit de 821 ori.
|