|
Carența de vitamina D mărește riscul de deces din cauza cancerului mamar |
|
|
|
05 Iunie 2008 |
Femeile
care au o carență de vitamina D și care se îmbolnăvesc de cancer mamar
întâmpină un risc mărit de deces din cauza metastazelor acestei boli, conform
unui studiu realizat la Universitatea din Toronto (Canada) și publicat în
Statele Unite ale Americii. Acești cercetători au estimat în urma acestui
studiu că pacientele suferind de cancer mamar la care se înregistrează și o
carență de vitamina D în organism
întâmpină
un risc cu 94% mai mare de a muri din cauza metastazelor generate de cancerul
de sân și de 73% mai mare de a deceda din cauza cancerului mamar decât femeile
la care nivelul vitaminei D în organism este normal.
De asemenea, cercetătorii canadieni au
mai descoperit că în cazul a 37,5% dintre femeile bolnave de cancer mamar se
înregistrează carență de vitamina D în organism, în timp ce pentru 38,5% dintre
acestea nivelul de vitamina D a fost considerat insuficient, comparativ cu
nivelul considerat normal
. "Acest studiu indică existența unei relații
între vitamina D și evoluția cancerului de sân însă este nevoie și de alte
studii în domeniu pentru a se stabili dacă există o relație cauză - efect între
carența de vitamina D și acest tip de cancer", a declarat Pamela Goodwin,
profesor de medicină la Universitatea din Torornto și coordonatoarea acestui
studiu. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 512 femei cu o vârstă medie
de 50 de ani care au fost diagnosticate cu cancer de sân și au primit tratament
în cele trei spitale ale Universității din Toronto între 1989 și 1995. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 2084 ori.
|