|
Carența de omega 3 în stadiul intrauterin favorizează depresia la vârsta adultă |
|
|
|
16 Martie 2011 |
Carența de omega 3, un acid gras esențial, din timpul vieții intrauterine favorizează declanșarea depresiei la vârsta adultă, potrivit unui studiu publicat în revista Nature Neuroscience. Cercetătorii francezi de la Bordeaux Olivier Manzoni (INSERM) și Sophie Layé (INRA), împreună cu mai mulți colegi spanioli au descoperit că deficitul de omega 3 din creier perturbă transmisiunile nervoase, iar acest lucru se manifestă încă din stadiul intrauterin. Autorii
consideră că studiul lor a reușit să evidențieze primele elemente de natură biologică care sunt capabile să explice corelațiile observate între regimurile alimentare sărace în omega 3, frecvent întâlnite în țările industrializate, și tulburările de dispoziție, o clasă de afecțiuni din care face parte și depresia.
"Carențele de omega 3 au un impact major în timpul perioadei de dezvoltare a creierului, atât în stadiul intrauterin, cât și în primii ani ai copilăriei, continuând să se manifeste până în adolescență, la nivelul cortexului prefrontal", a declarat Sophie Layé, care recomandă alegerea unui regim alimentar variat, în detrimentul recurgerii la suplimente administrate sub forma unor pastile.
Acest articol a fost citit de 749 ori.
|