|
Calciul și Vitamina D scad riscul de cancer mamar |
|
|
|
11 Iulie 2007 |
Femeile care consumă o cantitate mare de calciu și
de vitamina D pot avea un risc mai scăzut de a face cancer de sân în
premenopauză, susțin datele unui raport publicat în Archives of Internal Medicine. Datele provenind de la studii
anterioare, efectuate pe animale, susțin existența unei legături între calciu,
vitamina D și prevenirea cancerului mamar.
Cu toate acestea studiile epidemiologice nu au
fost, până în prezent, atât de convingătoare.
Dr. Jennifer
Lin de la Harvard Medical School, Boston a evaluat împreună cu colegii ei 10.578
de femei alfate în perioada de premenopauză și 20.909 de femei, de 45 sau peste
45 de ani, în postmenopauză. La începutul studiului (în 1993 sau în 1995)
participantele au completat un chestionar privind antecedentele personale
patologice, stil de viață, precum și un chestionar privind obiceiurile
alimentare, chestionar care conținea detalii privind frecvența cu care au fost
consumate anumite alimente, băuturi, suplimente alimentare, în anul precedent.
Participante au returnat un chestionar de follow-up la fiecare 6 luni în primul
an și ulterior anual, chestionar care indica dacă au fost sau nu diagnosticate
cu cancer de sân.
Pe o perioadă medie de follow-up de 10
ani, 276 de femei care nu erau la menopauză și 743 de femei la menopauză s-au
îmbolnăvit de cancer de sân. Consumul de calciu și de vitamina D au fost
asociate cu o reducere moderată a riscului pentru cancer mamar însă doar
înainte de menopauză.
Oamenii de știință au notat faptul că
această diferență evidentă apărută în perioada de menopauză poate fi asociată
cu relația dintre calciu, vitamina D și insulinlike growth factors. Studiile in
vitro efectuate până în prezent au sugerat faptul că, calciul și vitamina D
exercită un efect anticarcinogen asupra celulelor neoplazice din cancerul de
sân care exprimă un nivel crescut de IGF-1 și IGF binding protein 3. Calciul,
vitamina D și IGF binding protein 3 interacționează reciproc pentru promovarea
inhibării creșterii celulelor neoplazice din cancerul mamar.
Sunt necesare investigații suplimentare
pentru a studia potențialul pe care îl are consumul de calciu și de vitamină D
în reducerea riscului de cancer mamar-concluzionează autorii.
Arch Intern Med.
2007;167:1050-1059
Acest articol a fost citit de 1582 ori.
|