|
Cafeaua cea de toate zilele protejează creierul |
|
|
|
21 Aprilie 2008 |
Cafeaua băută zilnic în cantități moderate are
efectul de a micșora riscul de îmbolnăvire de demență prin faptul că blochează
o parte din acțiunea destructivă a colesterolului asupra organismului, conform
unui studiu american publicat în ultimul număr al revistei Journal of
Neuroinflammation. Această populară băutură a fost deja ''lăudată'' și în alte
studii pentru rolul
său protector împotriva maladiei Alzheimer.
Cercetătorii americani au oferit cofeină unor iepuri hrăniți cu alimente bogate
în grăsimi și au observat rezistența ''barierei'' vitale dintre creier și
restul organismului, cofeina nepermițând sângelui bogat în grăsimi să
alimenteze sistemul nervos central.
Această ''barieră'' de sânge a
creierului este un filtru care protejează sistemul nervos central de agenții
chimici cu potențial nociv purtați prin sânge în restul organismului. Alte
studii în domeniu au demonstrat că un nivel ridicat de colesterol în sânge
poate face ca aceste filtre să devină mai permisive
. ''Cofeina este un drog
sigur și la dispoziția tuturor, iar abilitatea sa de a stabiliza filtrele de
sânge ale creierului o recomandă ca pe o soluție în terapiile împotriva unor
afecțiuni neurologice'', a explicat Dr. Jonathan Geiger de la University of North Dakota.
În studiul realizat la University of North Dakota a fost
folosită o cantitate de cofeină echivalentă unei cești normale de cafea pe zi.
După 12 săptămâni de dietă bogată în colesterol,. iepurii care au primit
echivalentul unei cafele pe zi aveau filtrele de sânge ale creierului într-o
stare sensibil mai bună decât cei care nu au primit cofeină. ''Aceasta este cea
mai bună dovadă că o cantitate de cofeină echivalentă unei cești de cafea pe zi
are un efect benefic asupra creierului, protejându-l de efectele colesterolului
crescut'', a comentat Dr Jonathan Geiger, coordonatorul acestui experiment,
adăugând că studiul va fi continuat și în cazul oamenilor./Rompres/
Acest articol a fost citit de 2527 ori.
|