|
Cafeaua are efecte benefice asupra memoriei femeilor de peste 65 de ani |
|
|
|
20 August 2007 |
Consumul a cel puțin trei cești de
cafea pe zi, sau a șase cești de ceai, are un efect benefic asupra memoriei în
cazul femeilor în vârstă de peste 65 de ani, comparativ cu cele care nu consumă
decât o singură ceașcă de cafea pe zi sau chiar mai puțin, conform unui studiu
publicat recent în revista Neurology. Studiul realizat de Institutul Național
francez pentru Sănătate și
Cercetare Medicală (INSERM) în
colaborare cu Universitatea din Lisabona, a examinat relația dintre consumul de
cafea și performanțele intelectuale sau cognitive, legate de memorie, limbaj și
logică, a 4.197 de femei și 2.820 de bărbați în vârstă de peste 65 de ani.
Oamenii de știință au descoperit că
după ce au izolat toți ceilalți factori care ar fi putut influența
performanțele cognitive ale voluntarilor la experiment, au reușit să identifice
că prezența cafeinei are un efect benefic doar asupra femeilor.
Cercetătorii au precizat că mai rămâne
de stabilit de ce cafeina are un efect diferit în cazul femeilor față de
bărbați, existând probabil o modalitate diferită în care organismul
metabolizează această substanță în urma unei interacțiuni hormonale specifice
femeilor și inexistentă la bărbați. După elucidarea acestui mecanism biologic,
medicii vor putea evalua dacă o terapie pe bază de cafeină ar putea fi utilă
pentru femeile în vârstă. /Rompres/.
Acest articol a fost citit de 1418 ori.
|