|
Broccoli, pregătit corect, este un element foarte eficient de combatere a cancerului |
|
|
|
28 Februarie 2011 |
Un recent studiu realizat la Universitatea Illinois arată că felul în care se pregătește și se consumă broccoli contează și că, dacă se adaugă muguri de broccoli în salată, efectul anti-cancer este aproape de două ori mai puternic. 'Broccoli, pregătit corect, este un element foarte eficient de combatere a cancerului - efectul este valabil dacă se consumă de trei-cinci ori pe săptămână', spune Elisabeth Jeffery, cercetător la Universitatea Illinois. Însă, pentru a
obține efecte sporite anti-cancer, este important ca broccoli să nu fie fiert prea mult, ca să nu se distrugă enzima mirosinază, necesară la formarea sulforafanului, componenta anti-inflamatoare și de prevenire a cancerului din broccoli, adaugă cercetătoarea.
Mugurii de broccoli conțin din plin mirosinază, iar studiul arată că, dacă lângă broccoli se pun și câțiva muguri, efectele anti-cancer sunt mai mari decât dacă broccoli este consumat singur.
Alte alimente care conțin sulforafan și care ar merge lângă broccoli sunt semințele de muștar, ridichile și wasabi, adaugă Elisabeth Jeffery. Broccoli trebuie fiert doar două-patru minute pentru a păstra atât enzima, cât și nutrienții.
Studiul a fost publicat în revista de specialitate Nutrition and Cancer.
Cercetătorii au mai descoperit în luna octombrie că o bacterie din intestin, numită 'probiotic', contribuie la digerarea broccoli, ajutând la eliberarea și absorbția sulforafanului în corp. Ei au recomandat ca bacteria din intestin să fie hrănită cu probiotice pentru a încuraja proliferarea lor. O altă recomandare este să se mănânce broccoli cu probiotice, 'combinând, de exemplu, broccoli cu sos de iaurt care conține bacteria', arată cercetătorul Michael Miller, tot de la Universitatea Illinois, citat de The Independent.
Acest articol a fost citit de 936 ori.
|