|
Broccoli ajută la combaterea cancerului de prostată |
|
|
|
03 August 2010 |
Broccoli ajută la combaterea cancerului de prostată, potrivit unui studiu realizat de o echipă de cercetători britanici și publicat în buletinul online Molecular Cancer. Oamenii cred că o substanță chimică pe care o conține această vegetală, numită sulforafan, interacționează cu celulele cărora le lipsește o genă antitumorală-cheie, pentru a reprima acest tip de cancer. Când gena, numită PTEN, se dezactivează sau slăbește din putere, poate declanșa boala.
O echipă din cadrul Institutului de Cercetări Alimentare din Norwich
(Anglia), care a realizat experimente cu țesut de prostată uman și cu
șoareci, a descoperit că în celulele în care PTEN funcționează normal,
sulforafanul nu are niciun efect în dezvoltarea cancerului.
Potrivit directorului acestui studiu, Richard Mithen, PTEN 'este o genă
supresoare a tumorilor și suprimarea sau dezactivarea sa poate iniția
un proces de carcinogeneză și crește probabilitatea ca boala să
progreseze'. 'Am reușit să demonstrăm că sulforafanul are efecte
distincte, în funcție de prezența sau absența genei PTEN', semnalează
cercetătorul, potrivit căruia aceste efecte vizează 'potențiale
aplicații terapeutice'./Agerpres/
Acest articol a fost citit de 640 ori.
|