|
Băuturile energizante pot cauza afecțiuni grave ale inimii |
|
|
|
03 Februarie 2010 |
Consumarea băuturilor energizante, chiar și în cantități foarte mici, poate cauza afecțiuni grave ale inimii, conform unui nou studiu realizat de cercetători australieni de la Universitatea din Adelaide. Concluziile studiului au determinat Asociația Medicală Australiană să avertizeze populația asupra efectelor nocive pe care le pot avea băuturile energizante. Oficialii Asociației au recomandat o limitare a consumului de băuturi energizante la cel mult una
pe zi, până la finalizarea altor cercetări care să determine efectul acestora pe termen lung.
Autorii studiului au constatat că băuturile energizante disponibile în majoritatea magazinelor declanșează modificări semnificative în organism, precum creșterea presiunii arteriale, creșterea vâscozității sângelui și o funcționare defectuoasă a vaselor sanguine. 'Aceste schimbări pot cauza afecțiuni grave ale inimii chiar și la indivizii sănătoși și bine pregătiți fizic', a explicat unul dintre cercetători. /Agerpres/
Acest articol a fost citit de 461 ori.
|