|
Băuturile alcoolice consumate cu moderație pot reduce riscul cancerului de rinichi |
|
|
|
28 August 2007 |
Băuturile alcoolice, consumate cu
moderație, pot reduce cu 40% riscul dezvoltării cancerului de rinichi, conform datelor
unui nou studiu publicat în numărul din 24 iulie al revistei British
Journal of Cancer. Oameni de știință de la
Institutul Karolinska din Stockholm, conduși de Dr. Alicja Wolk au investigat legătura între consumul a diferite
tipuri de băuturi alcoolice și cancerul de rinichi.
În cadrul studiului, ei au examinat
855 de persoane afectate de această boală și 1.204 aflate într-o stare bună de
sănătate, incluse în grupul de control.
Printre băuturile consumate s-au numărat
berea, vinul și lichiorul. Un pahar de bere de tărie medie spre mare a fost
considerat echivalentul a 200 ml. bere cu 2.8 g. de alcool la 100 g., un pahar
de vin 100 ml. vin cu 9.9 g. alcool la 100 g., iar un pahar de lichior consta
din 40 ml. lichior cu 32 g. de alcool la 100 g. S-a constatat că riscul
dezvoltării cancerului de rinichi este mai scăzut în cazul celor care au
consumat 620 grame de etanol pe lună, comparativ cu cei care nu au consumat
niciun fel de băuturi alcoolice (OR: 0,6). Cei care au consumat mai mult de
două pahare de vin roșu pe săptămână au prezentat o reducere a riscului cu 40%,
comparativ cu cei care nu beau vin roșu. Un trend similar a fost observat și în
cazul consumului de vin alb (mai mult de 2 pahare pe săptămână) și în cazul
berii tari. În contrast nu a fost notată reducerea riscului dezvoltării unui
neoplasm renal în cazul celor care consumă bere slabă sau de tărie moderată,
vin tare sau lichior. Prin urmare, au precizat autorii studiului, două pahare
de vin sau bere cu un conținut mai mare de alcool pe săptămână pot fi benefice,
mai ales pentru cei care au cazuri de boli de rinichi în familie. Br J Cancer 2007;97:429-433.
Acest articol a fost citit de 1367 ori.
|