Joi, 17 Mai 2012
Prima pagină | Despre site | Forum | Contact
Aviz moderat asupra virtuților anticanceroase ale vitaminei D Listeaza E-mail
14 Decembrie 2010
vitamind.jpgAvizul dat de Institutul american de Medicină este moderat în privința virtuților anticanceroase sau pentru păstrarea sănătății vasculare, atribuite vitaminei D, după ce a analizat aproape o mie de studii publicate. Un mare număr de materiale științifice confirmă importanța vitaminei D și a calciului în favorizarea creșterii osoase și menținerea unei stări bune a scheletului, subliniază documentul. Pe această bază, Institutul a stabilit noi niveluri maxime de vitamina D și calciu care se pot lua zilnic, arătând că majoritatea americanilor și canadienilor iau cantități suficiente, după cum au arătat analizele de sânge.

Echipa de medici care a redactat raportul a trecut în revistă multe studii și rapoarte în care se arătau efectele benefice ale vitaminei D asupra sănătății, îndeosebi împotriva cancerului, afecțiunilor vasculare, bolilor autoimune și a diabetului. Multe studii menționează că aceste efecte sunt posibile, însă altele au avut rezultate mai moderate sau chiar contrare, făcând imposibilă afirmarea tuturor virtuților medicale atribuite vitaminei D, explică Institutul de Medicină . Sunt necesare teste clinice riguroase care să dovedească efectele vitaminei D în prevenirea acestor boli, se spune în raport. Autorii precizează că se credea că vitamina E are efecte protectoare pentru sistemul cardiovascular, dar testele clinice n-au dovedit acest lucru.

Raportul trage concluzia că, pentru o sănătate optimă a scheletului, americanii și canadienii sub 70 de ani au nevoie de 600 unități internaționale (UI) de vitamina D pe zi și de 800 UI după 71 de ani. În ceea ce privește calciul, nevoile variază între 700 mg pe zi la copiii de 1-3 ani, 1 000 mg la cei de la 4 la 8 ani și 1 300 mg între 9 și 18 ani. Adulților între 19 și 50 de ani le sunt suficiente 1 000 mg/zi. Femeilor de peste 51 de ani le trebuie cel puțin 1 200 mg de calciu pe zi, iar bărbaților sub 71 de ani le ajung 1 000 mg/zi și, după această vârstă, 1 200 mg/zi.

Raportul avertizează în privința cantităților excesive de vitamină D și calciu. O cantitate prea mare de calciu poate produce calculi renali, iar un exces de vitamina D pe o perioadă mai lungă poate avea efecte nedorite asupra rinichilor și inimii. /Agerpres/

Acest articol a fost citit de 617 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
Meniu
Prima pagină
Știri medicale Știri generale Noutăți științifice Sănătate publică
Noutăți farmaceutice
Rezidențiat 2011
Terapii complementare Homeopatie Gemoterapie
Educație medicală
Conferințe EMC
Cursuri EMC
Conferințe internaționale
Examene
Resurse medicale
Lucrări științifice
Legislație medicală
Lista medicamentelor compensate și gratuite
Linkuri
Accesibil utilizatorilor înregistrați

www.postamedicala.ro vă trimite de două ori pe săptămână înștiințare gratuită prin e-mail despre toate noutațile apărute.

Medicamente compensate
Lista medicamentelor compensate din 1 ianuarie 2011(Ordinul CNAS 1103/29.12.2010):
Cartea de oaspeți
Vă invităm să semnați cartea de oaspeți postamedicala.ro

Știri generale
Noutăți științifice
Sănătate publică