DuminicĂ, 12 Februarie 2012
Prima pagină | Despre site | Forum | Contact
Atenție la administrarea de vitamine și minerale la bolnavii cu cancer Listeaza E-mail
14 Februarie 2008
ImageFolosirea vitaminelor și a mineralelor este larg răspândită printre bolnavii cu cancer și este mai frecventă în cazul acestora în comparație cu populația generală. Pe de altă parte sunt puțini acei pacienți care discută cu medicii lor despre suplimentele dietetice pe care le folosesc, iar medicii de multe ori nici nu își interoghează bolnavii în acest sens. Din păcate aceste produse pot avea și efecte adverse asupra bolii neoplazice sau pot interacționa cu medicamentele folosite pentru tratarea cancerului. „Datele sugerează în mod clar nevoia de a fi precauți” notează Dr. Cornelia Ulrich de la Fred Hutchinson Cancer Research Center din Seattle, Washington, în numărul din 1 februarie al revistei Journal of Clinical Oncology.
 “Unele vitamine, ca acidul folic, pot fi implicate în progresia cancerului, în timp ce altele, ca de exemplu sunătoarea, pot interfera cu chimioterapia. Cu toate acestea se impune efectuarea mai multor studii pentru a înțelege dacă utilizarea acestor suplimente poate fi benefică sau face mai mult rău decât bine”.
 Autorii articolului au făcut o analiză sistematică a 32 de studii, publicate între 1999 și 2006, studii în care au fost implicați peste 15.000 de pacienți. Per total utilizarea unei vitamine sau a unui mineral de orice fel a fost raportată de 64% până la 81% dintre pacienții cu cancer sau supraviețuitorii unui cancer, utilizarea multivitaminelor fiind raportată de 26% până la 77% dintre participanții la aceste studii. Aceste valori sunt mai crescute decât valorile întâlnite în populația generală a SUA, apreciindu-se că între 25% și 33% dintre americani folosesc suplimente cu multivitamine/minerale iar peste 50% utilizează suplimente alimentare.
 Trei dintre studii au urmărit schimbările privind utilizarea acestor suplimente după ce pacientul a fost diagnosticat cu cancer și toate cele trei arătau o creștere a consumului după diagnosticare. Cercetătorii au luat în calcul diferitele tipuri de neoplazii și au observat că bolnavii cu cancer de sân aveau cel mai mare consum de multivitamine, între 57% și 62% în timp ce cei cu cancer de prostată consumau multivitamine în proporție de 3% până la 23%.
 Per total supraviețuitorii unei neoplazii par a fi convinși de faptul că aceste suplimente sunt benefice. Un studiu efectuat anterior a raportat faptul că printre motivele pentru care pacienții apelează la aceste suplimente se numără: întărirea sistemului imunitar, ajutor în a face față stresului, creșterea șanselor de vindecare, creșterea capacității de control, sau pentru ai face să se simtă bine. Cu toate acestea clinicienii sunt de părere că există alte modalități pentru a obșine toate aceste lucruri.
 Există unele date epidemiologice care sugerează faptul că ar exista beneficii în urma utilizării acestor suplimente de către bolnavii cu cancer. De exemplu un studiu efectuat pe bolnavii cu cancer de plămân, altul decât cel cu celule mici, a arătat o îmbunătățire cu 35% a supraviețuirii printre pacienții care foloseau vitamine și minerale, în comparație cu cei care nu le foloseau. (Lung Cancer 2005;49:77-84). Există însă și studii care arată că aceste suplimente fac mai mult rău. Un studiu randomizat de chemoprevenție a polipilor colorectali sugerează faptul că acidul folic de fapt grăbește progresia leziunilor colonice preneoplazice. (JAMA 2007;297:2351-2359). Un alt trial randomizat ce a studiat neoplaziile capului și gâtului a ajuns la concluzia că suplimentele cu alpha-tocopherol administrate după radioterapie au fost asociate cu o incidență mai mare a recurențelor și a neoplaziilor secundare în primii 3.5 ani de follow-up (J Natl Cancer Inst 2005;97:481-488).
 În ceea ce privește sunătoarea, cunoscută pentru calitățile ei antidepresive, acesta are un efect bine documentat asupra citocromului P450 implicat la rândul său în metabolizarea medicamentelor. S-a demonstrat că sunătoarea scade nivelele plasmatice ale metabolitului activ al irinotecanului.
 Bineînțeles sunt necesare studii suplimentare pentru a clarifica toate aceste probleme dar până atunci atât clinicienii cât și pacienții trabuie să înțeleagă și să discute potențialele probleme ridicate de utilizarea acestor suplimente, au concluzionat autorii articolului
 
J Clin Oncol. 2008; 26:665-673.

Acest articol a fost citit de 4279 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Comentarii (1)
 
1. Scris de Barbul Elena in 16-09-2008 14:36
 
 
 
Medic primar
foarte bun. 
Am luat vit.E ca antioxidant si am avut senzatia ca aceasta vitamina mi-a modificat toti hormonii.Prolactina a fost mult crescuta si a fost nevoie sa iau tratament cu Dostinex si Dufaston. 
Am crezut ca m-am inselat si dupa o perioada (1 an )am luat iar tot pe post de antioxidant si mi s-a intimplat acelasi lucru ,si mai accentuat. 
exista multe medicamente,cum ar fi omega3 sau 6 care sunt cuplate cu vit.E.Nici despre omega3 si 6 nu sunt sigura ca sunt inofensive.
 
 
Meniu
Prima pagină
Știri medicale Știri generale Noutăți științifice Sănătate publică
Noutăți farmaceutice
Rezidențiat 2011
Terapii complementare Homeopatie Gemoterapie
Educație medicală
Conferințe EMC
Cursuri EMC
Conferințe internaționale
Examene
Resurse medicale
Lucrări științifice
Legislație medicală
Lista medicamentelor compensate și gratuite
Linkuri
Accesibil utilizatorilor înregistrați

www.postamedicala.ro vă trimite de două ori pe săptămână înștiințare gratuită prin e-mail despre toate noutațile apărute.

Medicamente compensate
Lista medicamentelor compensate din 1 ianuarie 2011(Ordinul CNAS 1103/29.12.2010):
Cartea de oaspeți
Vă invităm să semnați cartea de oaspeți postamedicala.ro

Știri generale
Noutăți științifice
Sănătate publică