|
Ardeiul iute scade tensiunea arterială |
|
|
|
09 August 2010 |
Capsaicina, substanță conținută de ardeiul iute, are efecte benefice asupra organismului pentru bolnavii care suferă de hipertensiune arterială, conform unui studiu realizat în China. Cercetătorii chinezi au observat că această substanță, care dă iuțeala ardeilor, ingerată pe o perioadă mai lungă de timp, are efectul reducerii tensiunii arteriale, în urma unor experimente de laborator desfășurate pe cobai. O serie de alte studii au oferit rezultate contradictorii
în privința efectelor capsaicinei asupra tensiunii arteriale, însă aceste rezultate nu sunt concludente pentru că au fost realizate pe perioade relativ scurte de timp.
'Am descoperit faptul că o dietă îndelungată care conține capsaicină, substanță care se găsește din abundență în ardeiul iute, poate reduce tensiunea arterială a unor cobai modificați genetic pentru a fi hipertensivi', explică Zhiming Zhu de la Universitarea de Medicină Militară din Chongqing
. Studiul, publicat în ultimul număr al revistei Cell Metabolism, susține că această substanță acționează activând un 'canal' special în vasele de sânge, canal denumit TRPV1. Atunci când acest canal este activat, crește sinteza de oxid nitric în vasele de sânge, substanță cu proprietăți antiinflamatoare.
Cercetătorii chinezi au mai precizat că se va trece la testarea efectelor capsaicinei și pe voluntari umani. Dr Zhu a precizat că un indiciu cu privire la posibila influență benefică a ardeilor iuți vine chiar din China, unde numărul bolnavilor cu hipertensiune este cu 20% mai ridicat în nordul țării, comparativ cu partea de sud, unde felurile de mâncare tradiționale sunt mai picante.
Acest articol a fost citit de 1275 ori.
|