|
Alimentele bio nu sunt mult mai bune decât celelalte? |
|
|
|
26 Mai 2010 |
Cercetători de la Institutul național francez de cercetări agronomice (INRA) au publicat un raport, în care arată că există puține diferențe între produsele obținute din agricultura biologică (AB) și cele provenite din agricultura convențională (AC). Rezultatele, publicate în Les Cahiers de Nutrition et de Dietetique, relevă că 'diferențele mici între alimentele AB și cele AC n-au o influență semnificativă asupra alimentației și a sănătății'. Nu a fost pusă în
evidență nicio diferență însemnată la glucide, minerale și oligoelemente în alimentele analizate, iar afirmația conform căreia ar exista conținuturi mai ridicate de magneziu în unele legume nu s-a confirmat.
Cercetătorii au mai constatat că cerealele AB sunt mai sărace în proteine, în timp ce unele legume AC sunt uneori mai bogate în nitrați
. În ceea ce privește legumele și fructele, cele mai mari diferențe au fost constatate la vitamina C și alți fitomicroconstituenți antioxidanți. În agricultura biologică au fost observate conținuturi mai ridicate în vitamina C și polifenoli, dar mai sărace în carotenoide, dar fără efect demonstrat asupra laturii antioxidante sanguine.
Scopul acestui studiu a fost să actualizeze raportul publicat în 2003 de Agenția franceză de securitate sanitară a alimentelor asupra evaluării nutriționale și sanitare a alimentelor provenite din agricultura biologică. Și acel raport conchidea că diferențele față de compoziția chimică a alimentelor provenite din agricultura convențională sunt mici și nesemnificative în cadrul regimului alimentar global./Agerpres/
Acest articol a fost citit de 1108 ori.
|