|
Alimentația tatălui influențează sănătatea viitorilor copii |
|
|
|
22 Octombrie 2010 |
Tatăl care abuzează de o alimentație cu un conținut mare de grăsimi prezintă un risc crescut de a concepe copii cu predispoziție la diabet, potrivit unui studiu realizat pe cobai de către oamenii de știință australieni. Studiul, publicat în revista Nature, susține că în dezvoltarea diabetului de tip 2 și în obezitate pot interveni factori non-genetici. Era cunoscut deja faptul că tații obezi sau diabetici prezintă un risc înalt de transmitere a acestor patologii copiilor lor,
însă este prima dată când este demonstrat în mod științific cum un factor non-genetic - respectiv regimul alimentar patern - poate declanșa un proces diabetic la nivelul descendenților.
Oamenii de știință din cadrul Universității New Gales de Sud, din Sidney (Australia), le-au dat cobailor masculi alimente cu un conținut ridicat de grăsimi, ceea ce le-a produs probleme de obezitate și intoleranță la glucoză. Ei le-au transmis urmașilor aceste probleme, după ce s-au împerecheat cu femele cobai sănătoase. La nivelul progeniturilor, oamenii de știință au detectat anormali ale celulelor beta ale pancreasului, responsabile cu sintetizarea și secretarea insulinei, hormon care controlează nivelele de glucoză din sânge.
Potrivit lui Margaret Morris, care a condus cercetarea medicală, riscul de a dezvolta diabet poate fi similar în cazul băieților, cu toate că studiile s-au limitat până acum la femele.
Acest articol a fost citit de 578 ori.
|