|
Alcoolul, consumat cu moderație, poate preveni artrita |
|
|
|
04 Ianuarie 2007 |
Consumarea zilnică a unei cantități moderate de
alcool ar putea reduce riscul apariției artritei, conform unui nou studiu,
preluat de BBC Online. În cadrul studiului, au fost efectuate teste pe șoareci
de laborator. S-a constatat că șoarecii a căror apă conținea 10% alcool au
prezentat un risc scăzut de îmbolnăvire cu artrită reumatoidă. Autorii
studiului - cercetători din cadrul
Universității Gothenburg din Suedia - au
precizat că nu se poate determina cantitatea exactă de alcool care ar avea
același efect asupra oamenilor, însă important e să nu se facă excese.
În studii precedente, s-a dovedit că un
consum moderat de alcool are beneficii multiple, precum scăderea riscului de
apariție a bolilor cardiace. Abuzurile, însă, pot avea efecte negative grave,
cum ar fi deteriorarea ficatului. (Rompres)
Acest articol a fost citit de 1560 ori.
|