|
Adulții de peste 45 de ani, sfătuiți să ia zilnic câte o aspirină |
|
|
|
25 Noiembrie 2010 |
Adulții de peste 45 de ani ar trebui să ia, zilnic, o mică doză de aspirină, pentru a se proteja de bolile cardiovasculare și de cancer, potrivit concluziilor trase de un colectiv de experți. Conform participanților la un eveniment al Societății Regale de Medicină din Marea Britanie, există din ce în ce mai multe dovezi potrivit cărora beneficiile aspirinei pentru cei de vârstă medie sau înaintată depășesc eventualele efecte secundare. Un studiu al oamenilor de
știință de la Universitatea Oxford publicat în revista medicală 'The Lancet', indică faptul că consumul zilnic de 75 de miligrame de aspirină timp de cinci ani reduce cu 25 la sută riscul de îmbolnăvire de cancer de colon și cu o treime numărul de decese din această cauză.
Studiile anterioare au semnalat faptul că o mică doză zilnică de aspirină poate reduce riscul de a suferi de boli cardiovasculare. Potrivit studiului publicat în 'The Lancet', o utilizare mai mare a aspirinei ar putea salva mii de vieți anual. Numai în Marea Britanie, 150.000 de persoane mor în fiecare an din cauza cancerului, iar alte 200.000 ca urmare a unei boli cardiovasculare.
Profesorul Peter Elwood, de la Facultatea de Medicină a Universității Cardiff (Marea Britanie), care a condus primul studiu cu privire la efectele aspirinei în bolile cardiovasculare, a afirmat că 'ne aflăm în fața unei realizări foarte importante pentru comunitate, în general'.Alți experți avertizează, însă, cu privire la faptul că aspirina poate dubla incidența hemoragiilor gastro-intestinale, care este în prezent de un caz la o mie de persoane, anual.
Acest articol a fost citit de 737 ori.
|